תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   אופטימיזציה לאתרים


אופטימיזציה לאתרים


אופטימיזציה לאתרים (SEO) כרוכה בפעולות המתבצעות לצורך שיפור דרוג האתר על מנת להשיג מיקום גבוה בתוצאות חיפוש הנערכות במנועי החיפוש.   מקדם האתר יפעל להשגת מיקום גבוה באמצעות מספר רב של מילות מפתח הקשורות לאתר ולתחום האתר.

 

האופטימיזציה הינה תהליך חשוב כאשר מדובר בתהליך קידום האתר. האופטימיזציה לאתר מטרתה למקם את האתר בראש תוצאות החיפוש בכל מנועי החיפוש הקיימים, היא כרוכה בפעילות טכנית באתר שתגרום להתאמתם של כל דפי האתר למנועי החיפוש. האופטימיזציה הינה תהליך מתמשך אשר מחייב את מקדם האתר לבצע שינויים, עדכונים, התאמות, מעקב וטיפול שוטף באתר בזמן אמת לפי הדינמיות של כמות החיפושים שהתבצעו בעבור מילות מפתח מסוימות.

 

אופטימיזציה של יחסי המרה (CRO) נחשב לאחד הנושאים הפופולאריים והנצפים ביותר במנועי החיפוש ובכלל בעולם השיווק באינטרנט, ופירושו ניתוח הנתונים אשר התקבלו בזמן אמת בעת הרצת הקמפיין כאשר המטרה העיקרית הינה למקסם את יחס ההמרה עי מבחני SPLIT (מבחנים רבי משתנים) באמצעות אופטימיזציה לדפי נחיתה ולהפוך את דפי הנחיתה לממירים הטובים ביותר.

 

שיווק לאחר הקליק – (Post-Click Marketing)

כל השלבים המתבצעים לאחר שהגולש מקליק על המודעה, הפרסום או הבאנר נקראים – שיווק שלאחר הקליק.

 

תהליך השיווק והמכירה באינטרנט מתואר לעיתים כמשפך שבחלקו העליון הוא רחב ופתוח ובחלקו התחתון פתחו צר. המשפך מחולק ל – 4 חלקים:

-         בחלקו העליון קיימת – החשיפה
הכוונה לחשיפת הגולש למסרים, מודעות ו/או פרסומות ו/או באנרים הנובעים מפרסום והמוצר.

-         חלקו השני – הקליק  
לאחר שהגולש נחשף למסרים ומשתכנע, הוא מקליק על הפרסום או על המודעה שמעבירה אותו לחלק השלישי.

-         חלקו השלישי – ההתחייבות

זהו החלק בו הגולש מגיע לדף הנחיתה, לאחר ההקלקה, בחלק הזה משתכנע הגולש ויוצר קשר שלאחריו הוא  אמור להתחייב.

-         חלקו התחתון של המשפך – ההמרה

לאחר כל השלבים הללו אמור הגולש לבצע פעולה כלשהי שאליה כיוון המשווק (כגון מילוי פרטים, רכישה) ואשר נחשבת לפעולת המרה. 

 

השיווק לאחר הקליק זהו למעשה השלב השלישי בשלבי תהליך השווק.
ישנן שתי שיטות נפוצות של שיווק לאחר הקליק בהן נעשה שימוש: שיווק בדפי נחיתה ושיווק במיני אתרים.

 

בשיווק שלאחר הקליק צריך המשווק להפעיל שיטות שיווקיות ממוקדות.
אם המשווק ביצע את הקמפיין שלו בצורה יעילה ונכונה, הוא אמור לדעת בדיוק מה חיפש הגולש לפני שהוא הגיע לשלב השלישי שבו הגיע לשווק שלאחר הקליק, ואז יוכל המשווק להפעיל את השיטות השיווקיות הממוקדות ולהפעילן על הגולש, אך אל למשווק להניח שאם הגולש הגיע לשלב הזה הוא כבר הופך ללקוח, הרי שהוא עדיין לא ביצע את הפעולה שלה מצפה המשווק וכדי לגרום לו לבצע את הפעולה על המשווק להשתמש בדפי נחיתה ממוקדים, משכנעים ואפקטיביים שיגרמו לגולש לבצע את העסקה.

 

בניית דפי נחיתה אפקטיביים

 

תהליך בניית דפי נחיתה ממוקדים יעילים ואפקטיביים אינו פשוט. זהו תהליך מורכב שיש לתכננו באופן קפדני ומדוקדק בהתאם לקמפיין הפרסום. בסופו של דבר דף הנחיתה צריך לתפוס את עינו של הגולש, לגרום לו לעניין רב, לא לשעמם אותו, להיות ענייני וממוקד. תהליך זה מורכב מארבעה שלבים:

-         דף הנחיתה צריך להבנות על סמך נתונים מבוססים שהתקבלו ממחקרי שוק שונים.

-         דף הנחיתה יערך וייכתב על סמך התאמה לפילוחי שוק שונים שהוגדרו בשלב האפיון הראשוני.

-         יש להריץ את הקמפיין ולאגור נתונים של כל הפרסומים בזמן אמת.

-         יש לבצע אופטימיזציה של יחסי ההמרה ושל כל דפי הנחיתה ולנתח הנתונים שהתקבלו בזמן מאמת ולבצע נבחני SPLIT.

 


אופטימיזציה לאתרים
  • rating: 2.6 based on 722 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5



hrbg