תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   דגשים לתוכניות שותפים


דגשים לתוכניות שותפים


היום בעידן האינטרנט, רבים הם העסקים שפעילותן מתבצעת באמצעות אתר אינטרנטי. בעלי העסקים דואגים לשווק ולפרסם את עסקיהם באמצעות תכנית שותפים. זוהי הדרך היעילה והבטוחה לשפר את העסקים, להגדיל את ההכנסות ולהרוויח כסף באינטרנט.

 

תכניות שותפים נערכות בין שני הצדדים:

 

הגורם העסקי -החברה או העסק אשר מציעים את שירותיהם ו/או מוצריהם באמצעות אתר אינטרנט.

אנשי השירות – אלו הם אנשי השיווק והפרסום אשר תפקידם לבצע את קידום המכירות לאתרים של הגורם העסקי במטרה  לגרום לגולשים להתעניין בגורם העסקי ולהביאם לידי רכישת השירות ו/או המוצר של הגורם העסקי.

בשיווק שותפים לשני הצדדים אינטרס משותף, בעל העסק רוצה לקדם את עסקו, והצד המשווק מעוניין לקדם את האתר ולכן יפעל בכל דרך אפשרית לעשות זאת, על כן, חייבים שני הצדדים לשתף פעולה.

מטרתם העיקרית של אנשי השירות הפועלים עבור הגורם העסקי הינה לגרום לחשיפה מרבית של השירות או של המוצרים שמציע הגורם העסקי כדי לגרום לגולשים להתעניין, להירשם, לרכוש ולבצע עסקאות עם הגורם העסקי ואף לספר לאחרים וכך להגדיל את פלח השוק של הגולשים הפוטנציאלים וקהל היעד.

פרסום  אתרים שיבוסס על התאמה מקסימאלית ואיכותית בין שני הצדדים יוביל להצלחה מרבית. כדי שאנשי השירות יוכלו לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר, ולהצליח בתכניות שותפים תידרש מידת השתתפות ומעורבות גבוה משני הצדדים. המפרסם יוכל לגרום לחשיפה מרבית של השירות ו/או המוצרים ולגרום לגולשים להתעניין בגורם העסקי, כאשר הוא יבין את מהות העסק, יהיה מעורה בעניינים ויקבל מן הגורם העסקי חופש פעולה.

 

 כיצד נתאים לעצמנו תוכניות שותפים איכותיות ?

 

דרך העבודה בה בחרת זוהי דרך העבודה בה אתה מאמין, ועל כן שיתוף הפעולה של בעלי האתרים חשובה והכרחית. כאשר יש הסכמה ושיתוף פעולה, תוכל לפעול כראוי, לבחור היכן יופיעו הפרסומות שלך ובאיזה פורמטים הן יהיו. 

כדי להבטיח לעצמך תוכנית שותפים יעילה, איכותית ואפקטיבית חשוב לפעול עם האתרים המתאימים שיקבלו את השיטות בהם אתם פועלים, באופן הזה תוכלו להמשיך ולפעול במשותף ולבסס את תכנית השיתוף על התאמה איכותית.

מומלץ להימנע מפרסום בשיטות מסוימות שאינן מועדפות על הלקוחות, הנחשבות כמטרידות ומרגיזות כגון פרסום בפורמט הפופ-אפ. שיטות אלו עלולות לגרום לגולשים לברוח.

אין ספק שעל מנת להצליח בתכניות שותפים תידרש מידת השתתפות ומעורבות גבוה משני הצדדים, אתם צריכים להיות מעורים בעניינים ומעורבים בהיבטים הקשורים לתכנית, להבין את מהות העסק, להיות ערים למתרחש סביבכם ולהתעדכן לעיתים קרובות.

שליטה מלאה בנתונים

תכנית השותפים תתבצע בצורה הטובה ביותר כאשר המפרסם יהיה ער לנתוני הטראפיק של האתר. חשוב שבעלי האתר ישתפו פעולה באופן מלא וזאת גם כדי לקבוע את שיטת התמחור המועדפת והמתאימה למפרסם. עדיף שתהיה למפרסם גישה למאגרי הנתונים ולתוצאות אף על פי שפרסום האתר לא מתבסס על התוצאות בלבד.

 

תמחור

את תוכניות השותפים מתמחרים על פי מספר אלמנטים כגון פרסום לידים, הקלקות, צפיות או כניסות לאתר, כאשר שיטת ההקלקות הפכה לפחות רלוונטית מאז שהסתבר כי ניתן לזייף הקלקות וכי שיטה זו לא אמינה.

ישנם מפרסמים העובדים על פי שיטה בטוחה יותר של תקציב יומי שטוח. בשיטה זו התקציב אינו מותנה בתוצאות, אך לעתים מפרסמים מעדיפים לשלם על פי שיטה זו על מנת שיהיה להם שקט נפשי.

תקציב יומי שאינו מותנה בתוצאות לא תמיד מאפשרת למפרסם מקום לתמרון אך היא נחשבת לבטוחה.

 

מוטב לערוך חוזה גמיש

 

כמפרסמים יודעים אנו כי עולם האינטרנט הוא עולם דינמי אשר משתנה ומתפתח במהירות ועל כן חייבים אנו להישאר עם היד על הדופק ולהתאים את עצמנו לקצב.

חשוב כי גם הגורם העסקי יהיה עם היד על הדופק, ויבצע גם הוא אופטימיזציה וידווח לך על התוצאות כדי שתוכל לבדוק שתוצאות הפיתוח איכותיות, לשמר אותם או לשפרם במידת הצורך. יש לזכור כי כמו בעולם האמיתי, על מנת לשמר ו/או לשפר את התוצאות הרצויות והמיקומים שהושגו וכדי להמשיך ולהיות בין הראשונים יש להשקיע בקידום ואת התוצאות האמיתיות ניתן לראות רק לאחר תקופה ולא בו ברגע.

מומלץ לך לוודא כי במסגרת חוזה העבודה תקבל חופש פעולה מלא, באופן זה, יישאר לך מרחב תמרון ותהיה מגובה באם התשלום היומי שתשלם לא יניב תוצאות ותוכל לשנות, להוסיף או להוריד מהתקציב ולתמחר באופן שונה אם וכאשר תקבל נתונים חדשים.

 

 


18.222.69.152