תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   טיפים להצבת מטרות


טיפים להצבת מטרות


יש משפט חכם שאומר בשביל להגשים חלום צריך – חלום . לכל אחד מאתנו יש חלום, ואנו צריכים לשאוף להגשים את החלומות שלנו. לא תמיד הגשמת חלום זה דבר קל, אך שווה להתאמץ, להציב מטרות ולצאת לדרך כדי להגשים את החלומות, כדי לחוות, להרגיש ולהגיע לרגע האושר והסיפוק. לשם כך כדאי להתחיל מהצבת מטרות ויעדים ולהתאמץ עד כמה שאפשר כדי  להגיע אליהם.

 

לפני הצבת המטרות חשוב להגדיר מה הם המטרות והיעדים ולהיצמד למספר כללים:

-        להיות מציאותיים ולהכיר במגבלות הקיימות

-        להיות נחושים

-        לחשוב חיוביים

-        להתמיד

-        להיות מוכנים להשקיע זמן ומשאבים ועבודה קשה

-        לבחון מראש מה יהיו התוצאות לאחר שהגעתם למטרה

 

לא בכל המקרים ההצלחה תלויה בכם, לעתים ישפיעו גם גורמים חיצוניים על הדרך ועל המטרה באופן ישיר או עקיף, והגורמים הללו עלולים לגרום לקשיים ומכשולים, על כן, רצוי להיות ריאלי ולהכיר בכל המגבלות הקיימות.

 

אם נצמדתם לכללים הללו, והשגת המטרה תלויה בכם – תוכלו להצליח להגיע למטרה. 

עליכם לקחת בחשבון כי השגת המטרה עלולה להשפיע ו/או לשנות את חייכם בתחומים שונים ועל כן עליך לחשוב כיצד ישליכו התוצאות על חייכם, האם ישתנה מצבכם הכלכלי, הנפשי, ההתנהגותי, האם תהיו מאושרים יותר, האם תהיו עסוקים או טרודים יותר וכו', ואת כל זאת יש לקחת בחשבון.

 

על מנת להבין האם נעשה שינוי עליכם להגדיר את מצבכם הנוכחי. הגדרת המצב הנוכחי יאפשר לכם להבין האם עברתם שינוי, כך תוכלו לדעת מה הם היתרונות והחסרונות של מצבכם הנוכחי ומה יהיו היתרונות והחסרונות לאחר השינוי.

 

כדי להגדיר את מצבכם הנוכחי יש לענות על מספר שאלות :

 

1.      מה הן המטרות והיעדים שברצונכם להשיג ?

 

2.      מהם המשאבים שיש ברשותכם כיום ואשר באמצעותם תוכלו לפעול להשיג את מטרותיכם העתידיות?

 

כל אחד צריך להגדיר איזה משאבים יש ברשותו כדי להשיג את המטרה ולאלו מן המשאבים הוא יזדקק. סביר להניח שכדי להשיג את המטרה תאלצו להשקיע משאבים אישיים כגון כשרון, ביטחון עצמי, ידע, רצון, יצירתיות, זמן וכסף. במקרה שאין ברשותכם מספיק משאבים להשגת המטרה, אל תתייאשו ואל תיסוגו לאחור. הדרך היא להנמיך את היעד, כאשר מומלץ לחלק את המטרה ליעדים קטנים ולהתקדם שלב שלב.

 

3.      המהם המכשולים והבעיות אשר מונעים מבעדכם להשיג את המטרות? כאשר המכשולים יכולים להיות גורמים חיצוניים שאינם תלויים בכם.

 

4.      האם אתם מגדירים את מצבכם הנוכחי חיובי או שלילי והאם מצבכם יכול להשתפר לאחר השגת המטרה?

 

5.      מהו הדד-ליין שקבעתם להשגת המטרה?

 

רצוי לבחור דד-ליין להשגת המטרות, גם אם החלטתם להנמיך יעד ולחלק את המטרה ליעדים קטנים, הציבו דד-ליין לכל יעד וקבעו תאריך במועדים קצרי טווח.

לאחר שתגדירו את מצבך הנוכחי באמצעות התשובות לשאלות הללו מומלץ להתחיל ולעקוב אחר ההתקדמות.

 

ניהול יומן

 

את המעקב אחר ההתפתחויות רצוי לבצע באמצעות ניהול יומן. עשו לכם מנהג, רשום בפניך את המטרות והיעדים שהצבתם לעצמכם. ראשית ציינו בפניך את תאריך הפתיחה ואת תאריך הדד-ליין.ציינו בפניך את היעד והמטרה, את מצבך הנוכחי, את המשאבים שברשותכם היום, את הדרכים שבהם אתם מתכוונים לפעול, האם יש מגבלות וכיצד ניתן להתגבר עליהם, כיצד פעלתם והאם הפעולות גרמו לקידום הפרויקט והביאו לתוצאות.

לאחר מכן הצב לעצמך דד-ליין או, אם החלטת להנמיך יעד ולחלק את המטרה ליעדים קטנים והצבתם דד-ליין לכל יעד, בדקו האם הצלחתם להגיע למטרות בכל מועד שקבעתם.

בדרך זו תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות, לבחון את צעדיכם וללמוד מטעויות. תוכלו לבחון כיצד כל אחת מן הדרכים שבחרתם קידמה אתכם, כמה זמן הצבתם לעצמכם, האם עמדתם בזמנים ומהם הגורמים החיצוניים שהפריעו לכם להגיע למטרה.

 

 

היו ערוכים לשינויים

 

כולנו מקווים להגשים חלום. אם התחלתם בתהליך כלשהו היו מוכנים להשגת המטרה ולשינויים שיחולו לאחר השגת המטרה.

 

אם אתם מרגישים תקועים תנו לעצמכם עוד קצת זמן, האריכו את הדד-ליין, נסו דרכים אחרות ואל תלכו עם הראש בקיר, נסו לחשוב מחוץ למסגרת, לשאול, לקרוא, ללמוד ולהשכיר מחומר כתוב, מחברים, מטעויות של אחרים וכו', אם המשאבים שלכם לא מספיקים נסו לגייס כח אדם, משקיעים, לקוחות, רעיונות או כל דבר אחר כדי לקדם את המטרות שלכם.

 

כדי להצליח יש לנקוט בפעולות לקחת יוזמה ולהיות אסרטיביים ולא לחכות שהדברים יקרו מעצמם. 

 

 

 

 

 


18.219.112.111