תוכניות שותפים   >   מידע ומאמרים   >   דפי נחיתה


דפי נחיתה


 שיטת השיווק והפרסום באמצעות תוכניות השותפים באינטרנט מקובלת ונפוצה בעת האחרונה. הפרסום באמצעות תכניות שותפים מתבצע בדרכים שונות כאשר אחת הדרכים הנפוצות ביותר הינה פרסום מוצר באמצעות פרסומת ו/או מודעה אשר מופיעה באתר אחר המשמש כאתר המפרסם. פרסומת או מודעה תפקידה למשוך את תשומת לבם של הגולשים כאשר הם גולשים באתרים אחרים ולגרום להם להקליק על המודעה. הקלקה על המודעה תוביל את הגולשים לדף הנחיתה.

 דף הנחיתה צריך לשמש כמקפצה למכירות. הוא אמור לעניין את הגולשים למשוך את תשומת ליבם, ולגרום להם להפוך ללקוחות, ועל כן יש לתכננו בצורה ממוקדת.

 כדי שדף נחיתה יהיה אפקטיבי הוא צריך להיות ממוקד ומעניין על מנת שהוא  יתפוס את העין ימשוך תשומת לב, יעניין וישכנע את הגולשים לבצע רכישה. 

 בזמנים עברו ועד עצם היום הזה פרסום ושווק מוצרים התבצע באמצעות דרכים ותיקות יותר כגון פרסום באמצעי התקשורת, פרסום חוצות וכו'. בדרכים אלו שילמו בעלי העסקים על פרסום מחירים יקרים מאד כאשר התשלום על הפרסום היה ללא קשר לתוצאות, הפרסומים אמורים היו להוביל את הלקוחות לרכוש את המוצרים בחנויות או אצל הספקים, אך לבעלי העסקים או למשווקים לא הייתה אינדיקציה כמה מן הרכישות התבצעו עקב הפרסומים ועל כן לא יכלו לדעת האם הפרסום יעיל.

 כיום, הדרך הנפוצה והיעילה ביותר לפרסום מוצרים הינה באמצעות האינטרנט. דרכם של הלקוחות להגיע למוצר היא הרבה יותר קלה ופשוטה, פשוט מקלידים במנועי החיפוש את שם המוצר בו מעוניינים, ומגיעים היישר לאתר הספציפי, אך לבעלי העסקים לא די בכך, הם מעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם ואת ההכנסות שלהם, ולשם כך קיימות תוכניות השותפים.

מטרתם המשותפת של בעלי העסקים ושל השותפים, המפרסמים, הינה להגדיל את החשיפה למוצר, להגדיל את מעגל הלקוחות וכמובן, את הרכישות ואת ההכנסות ולכן יפעלו בדרכים שונות כדי לשכנע את הגולשים להפוך ללקוחות.

 הפרסום באינטרנט מטרתו לצוד את העין של הגולש, לגרום לו להתעניין במוצר ולנסות לשכנע אותו לרכוש את המוצר, את זה יעשו המפרסמים באמצעות דף הנחיתה.

 בארהב שיטה זו נקראת Triple C  : CAPTURE ,COMMUNICATE ,CLOSE   :

-        CAPTURE - תפוס את תשומת לבם.

-        COMMUNICATE - תקשר עמם והעבר להם את תוכן הצעתך

-        CLOSE - סגור עסקה.

 

כיצד לתפוס את תשומת לבם של הגולשים

 יש מספר סוגי חשיפה באינטרנט, כאשר החשיפה הראשונה היא הקלקה על הפרסום או על המודעה, חשיפה ראשונית זו גורמת לגולשים לעבור מהאתר בו הם גלשו לדף הנחיתה שלך.  דף הנחיתה קשור לנושא המודעה אשר עליה הם הקליקו. דף הנחיתה צריך להיות בנוי בצורה דומה למודעה דרכה הם הגיעו, כלומר, בעיצוב דומה, לוגו דומה, כותרת דומה, צבעים דומים וכו', זאת כדי לתת לגולש הרגשה שהוא לא עבר לאתר אחר, אלא עדיין נמצא במקום שבו ביקש להיות. כמו כן, אם המודעה מכילה הצעה מפתה כלשהי אשר גרמה לגולש להקליק על המודעה, היא צריכה להיות כתובה בצורה גלויה ומפורטת יותר בדף הנחיתה. 

 כאשר הגולשים הגיעו לדף הנחיתה צריך לשמור עליהם ערניים וממוקדים, אם הגולש ירגיש שעמום או חסר סבלנות מהתוכן הוא יעזוב את האתר. יש לזכור כי רב האנשים עובדים רב שעות היום מול מסך מחשב ועל כן הם מאבדים סבלנות בקלות. כדי לעצב באופן נכון וממוקד את דף הנחיתה עליכם לדאוג כי התוכן יהיה ענייני, קצר וממוקד. 

 לפני שמעצבים דף נחיתה כדאי להתמקד במספר שאלות

 -        מי הוא קהל היעד שלך?

-        איזה מוצר מחפש קהל היעד?

-        איזה מידע רלוונטי לגולש כדי שיגרום לו לרכוש את המוצר.

  כדאי לתמצת את כל המידע החשוב בדף הנחיתה ולנסות לקדם את המוצר באמצעות הסבר קצר על כל אחד מן המוצרים ועל היתרונות של המוצרים ביחס למוצרים המתחרים. לשם כך עליך, בתור בעל העסק, לרכוש את אמונם של הגולשים, את זה ניתן לעשות במספר דרכים: הוספת עדותם של רוכשים מרוצים, הוספת הסמכות, תעודות ו/או אישורים של מקורות מוסמכים (מוכרים ורשמיים) המאשרים את איכותו ותקינותו של המוצר.

 ישנם 3 סוגי לקוחות שאליהם מכוון דף הנחיתה:

 

1.            לקוחות אשר מבקרים באתר ללא כוונה לקנות באותו הרגע – אלה הם קבוצת הגולשים אשר נקראים  window shopping, אך גם הם עשויים להיות יעילים בעתיד. 

2.            קבוצת הרוכשים – לקוחות אשר הגיעו לאתר במטרה לקנות מוצר ספציפי. הרוכשים הללו או שרכשו את המוצר בעבר או שהגיעו דרך לקוח אחר המרוצה מהמוצר ומעוניינים לרכוש את המוצר, ללא ביקור באתרים אחרים מתחרים.

3.      קבוצת המתלבטים – אלו הם הלקוחות אשר אינם החליטו אם הם קונים או לא קונים.

הקבוצה השלישית היא הקבוצה שדף הנחיתה צריך להתמקד בה, ללקוחות הללו דרוש עוד תהליך שכנוע קצר כדי שירכשו את המוצר.

 

כיצד נדע אם דף הנחיתה שלנו אפקטיבי?

 

כדי לבדוק אם דף הנחיתה שלנו משיג את המטרה נשתמש במכרים, חברים, משפחה וכו', ונבקש מהם להיות ישרים ואובייקטיבים. השתדלו להיות מול אותו אדם בזמן שאתם מציגים בפניו את דף הנחיתה, השתמשו במבחן העיניים, ועקבו אחרי העיניים של מי שקורא את ההודעה. אם הוא קורא את הטקסט בשלווה ובצורה נינוחה, סביר להניח שהמסר הועבר באופן ברור, אם במהלך קריאת הטקסט תרגישו באי שקט, וחוסר סובלנות ותבחינו בעיניים שלו רצות על הטקסט ומדלגות על מילים או שורות מסוימות, כנראה שהמסר לא עבר בצורה ברורה, אינו מתומצת ואינו ממוקד.

 שאלו אותו האם לדעתו המסר ברור וממוקד והאם הטקסט עניין אותו ועורר בו רצון לבצע עסקה. אם לא – נסו לשאוב ממנו רעיונות לשיפור הטקסט. 

 רצוי מאד לא להעמיס מוצרים בדף נחיתה אלא להעביר מסר על מוצר אחד בלבד.

 סגירת עיסקה !

 סגירת עסקה זהו החלק החשוב ביותר בכל ההליך. חשוב מאד לשדר אמינות ויעילות כדי לרכוש את אמונו של הלקוח, אם הלקוח לא יסמוך עליך סביר להניח שהוא לא יבצע את הרכישה

 אם אתה משתמש בטופס הרשמה, דאג שהוא יהיה קצר וענייני ולא יבקש מהגולשים למלא פרטים רבים ולא רלוונטיים, זה עלול להבריח את הלקוחות. כמו כן, מומלץ לדאוג לכך שתהיה לגולש את האפשרות לתקן את הטופס באמצעות לחיצה על לחצן חזור לאחור כדי שיוכל למחוק פרטים.

זכור - אם תגרום לו לאבד סבלנות הוא ינטוש ויעבור לאתר אחר.  כאשר הגולשים מרגישים קושי מסוים במילוי הטופס או בזבוז זמן מיותר, הם מאבדים סובלנות וממשיכים הלאה מבלי לבצע רכישה.

 

 יש מספר דרכים שניתן לגשת ללבם של הגולשים, חלק מן הגולשים ישתכנעו אם יוכלו לבצע רכישה מיידית ולכן הביטוי התקשר עכשיו ישכנע אותם. ישנם גולשים שיעדיפו לבצע רכישה באמצעות כרטיס אשראי ויבקשו לקבל את המוצר עם שליח הביתה ועל כן הביטוי הוסף לעגלה או בצע רכישה ישכנע אותם. ישנם מספר סוגים של לקוחות, ועל כן ניתן להשתמש במספר דרכים כאשר לגולשים תהיה את האפשרות לבצע רכישה בכל שלב, והמפרסם מבחינתו יוכל לעקב אחר האפקטיביות של הפרסום ולבחון באיזה מן הדרכים השתכנעו רב הגולשים לבצע את הרכישה.

 דף נחיתה אשר כתוב בצורה נכונה וממוקדת יכיל קישורים שונים אשר יובילו את הגולש לדפי נחיתה אחרים המכילים מוצרים נוספים, דפי נחיתה מתומצתים יותר אשר אולי ישכנעו אותם לרכוש מוצר אחר. דבר נוסף שניתן להציע לגולש, אפילו אחרי שרכש את המוצר, הינו להצטרף לרשימת תפוצה שתאפשר לו לקבל הצעות נוספות למייל. ניתן לשכנע את הגולש להצטרף לרשימת התפוצה באמצעות מתנה קטנה כגון קופון, זיכוי ברכישה הבאה, דוגמית של מוצר אחר וכו'.

 

לסיכום

 דפי נחיתה יעילים הם בדכ דפי נחיתה ממוקדים המכילים באופן מתומצת ומעניין את כל המידע הרלוונטי על המוצר או על השירות, שמשדר לגולש נוחות ויגרום לגולש לעניין ותשומת לב וימשוך אותו לבצע בסופו של דבר רכישה ולהגדיל את יחס ההמרה באתר.

שיגרמו לגולשים לפנות  כדי .  

 

 


3.143.168.172